Een bijzondere ontmoeting

8 juni 2013 - Pitlochry, Verenigd Koninkrijk

Vandaag zijn we naar Balmoral castle geweest. Het buitenverblijf van de Queen. Op één van de foto’s kun je zien hoe dat er uit ziet. De weg er naar toe was best wel bijzonder. Het ging door Cairngorms National park over de mountains. Werkelijk geen drie meter rechte weg! Bochten, heuvels, het leek wel een achtbaan.

Bij het kasteel hadden we een bijzondere ontmoeting. Nu zul je denken het was de Queen of iemand anders van het Britse hof……jammer. Op de parkeerplaats werd Wout aangesproken in het Nederlands of we richting een bepaalde plek gingen en zo ja of de dame (dat wel) een stukje mee mocht rijden. Het bleek een fagotspeelster te zijn van een philharmonisch orkest, van Noors/Duitse afkomst, wonend in Denemarken en gestudeerd hebbend in Enschede. Ze was alleen op trektocht door de bergen. En natuurlijk mocht ze een stukje meerijden.

Over bijzondere ontmoetingen gesproken, gisteravond ontdekten we op de camping een Nederlands campertje dat gelijk met ons op de Glen Nevis camping en op de camping in Portree stond. Ook komen we onderweg steeds dezelfde Zwitsers tegen die gelijk met ons op de camping op Kintyre stonden.

En aan het begin van de camping stonden deze ‘Highlanders’.

We blijven nog tot en met maandag op deze camping. Het kan daarom zijn dat er de komende dagen geen berichtjes volgen.