Schotland aan het verlaten

11 juni 2013 - Dunbar, Verenigd Koninkrijk

Langzaamaan zijn we op de terugweg. Vooral langzaamaan.

Zondag zijn we eerst nog het kasteel van Blair Atholl wezen bekijken. Van binnen een werkelijk prachtig kasteel met een enorme verzameling wapens. Blair Atholl heeft dan ook een eigen leger van wel 100 man. Bij het kasteel trad om het uur een piper op. Maandag hebben we het grootste stuk van de wandeling door Killiekrankie gelopen van ongeveer 10 kilometer. De wandeling ging langs prachtige stroomversnellingen.

Zowel zondag als maandag begon de dag bewolkt en eindigde in de stralende zon. ’s Avonds hebben we ook nog een Keltische avond bijgewoond waarin een piperband de hoofdrol had. Kwam Wout toch nog aan zijn doedelzaktrekken.

Inmiddels zitten we bijna in Engeland, helemaal aan de oostkust, op een camping aan zee. Vanmiddag hebben we de eerste activiteitbelemmerende regen gehad, maar tijdens het schrijven van dit stuk knapt het weer op. Waarschijnlijk is dit voorlopig het laatste stukje dat we schrijven omdat de komende dagen voornamelijk reizen is.